יום ראשון, 13 באפריל 2014

חג האביב העברי

ברכה לחג
כמובן שאי אפשר להעביר שיחה כל שהיא בימים אלו בלי לפתוח ולחתום בברכה לחג האביב. אני מברך אתכם בברכת חג שמח, חג חרות אמיתית, חג אביב פנימי וחיצוני, ו... יום הולדת שמח לעם ישראל!! יהי רצון שיפתחו לנו בחג זה שערי אמונה, שערי גאולה, שערי קרבת ה', שערי פרנסה, שערי שמחה ושערי שלום - בבתינו הפרטיים, בבית כרמי צור, ובבית ישראל כולו.
קידום התיירות בכרמי צור
לאחר שיחה עם המזכירות על הנושא סוכם שלאחר פסח תתקיים פגישה עם עמותת התיירות של הגוש לצורך חשיבה משותפת על הכיוונים האפשריים לפיתוח התיירות ביישוב. בעיני, לנושא התיירות חשיבות התיישבותית רבה מאד - הוא ממחיש לבאים בשערי היישוב (וגם לנו) את הקשר העמוק לחבל הארץ בו קבענו את בתינו. ולא פחות מכך הוא מחבר אותנו לבית ישראל שברחבי הארץ. לתיירות יש גם חשיבות כלכלית (נכון להיום אין מקורות תעסוקה ביישוב, והתיירות היא אחד הכיוונים האפשריים, אם כי חשוב לדעתי לקדם זאת גם אם זה לא יהיה ענף כלכלי).
כביש 'לב יהודה'
בשיחה היום עם ראש המועצה, דוידי פרל, הוא עדכן אותי שביום שישי הוא נפגש עם שר הביטחון. שר הביטחון עדכן אותו שהייתה לאחרונה התקדמות משמעותית בנושא 'איגום המשאבים' הממשלתי לקידום כבישים ביהודה ושומרון, בהשתתפות משרדי הביטחון, השיכון והתחבורה, ובהם גם כביש 'לב יהודה' (שנמצא גבוה מאד בסולם העדיפויות). כעת, הכביש יעבור לתכנון מפורט בתקווה שהוא ימשיך גם לביצוע.
ישיבת מליאה
ישיבת המליאה האחרונה התקיימה בכט' אדר ב'. אנסה לגעת במדגם מהנושאים שעלו במהלך הישיבה.
נושא אחד שעלה הוא ההתנהלות הכלכלית של המועצה, שמתבססת בין השאר חלקה על לקיחת הלוואות. בחלק מהמקרים ההלואות מכוסות על ידי תקציבים ממשלתיים ('תב"רים', תקציב בלתי רגיל, בעגה המקצועית), ומשמשות לקידום פרוייקטים, כמו בינוי גנים למשל, עד שהתקציב הממשלתי מגיע. במקרים אחרים, כמו בינוי בית הספר הרביעי בגבעה הצהובה, ההלוואות מיועדות להיות מוחזרות מתקציב המועצה השוטף במהלך השנים הקרובות.
נושא אחר שעבר במליאה (אך ללא דיון משמעותי) היה אישור רשימת חברי המועצה הדתית גוש עציון. הרשימה מוגשת על ידי המועצה לשר הדתות והרשימה הסופית מאושרת לאחר קבלת הסכמתו. הרכבת הרשימה כולה התבצעה על ידי ראשי המועצה האזורית, תוך התייעצות עם ראש המועצה הדתית והמזכיר. יש לי הרהורים שונים על דרך האישור שתיארתי. יש בעייתיות בעובדה שחברי המליאה יתבקשו לאשר רשימה, שאין להם כלל יכולת להשפיע עליה. הפתרון שנראה לי הוא שתהיה אפשרות להציע מועמדים למועצה הדתית, כך הרשימה תוכל להיפתח לאנשים שמעוניינים להשפיע ולתרום.
ועדת קרקעות והתיישבות
הוועדה בה שובצתי היא ועדת קרקעות והתיישבות, שמורכבת משילוב של חברי מליאה, אנשי המקצוע במועצה שעוסקים בנושא, וכן תושבי הגוש שקשורים לנושא ההתיישבות. בוועדה יש אנשי התיישבות ותיקים ואני יחסית טרי בתחום, כך שיש לי הרבה מה ללמוד. הועדה עוסקת בחשיבה ובפעילות לקידום ההתפתחות של היישובים בגוש, ובטיפול בנושא הקרקעות בכלל הגוש. השתתפתי בינתיים בישיבה אחת, בה עלו גם נושאים הקשורים ליישוב, בעיקר סביב נושא אדמות הסקר והאפשרויות לקדם אותן. הנושא חשוב גם למזכירות היישוב וגם לאנשי המועצה והוועדה הנוגעים בעניין, ובעזרת השם, בכוחות משולבים נוכל להתקדם. בין השאר פגשתי את גלעד פרוינד, מנהל מו"פ חקלאות ההר (הפועל בין השאר בגוש עציון), והוא אמור להגיע לביקור באזור שלנו אחרי פסח.
בית הספר אורות עציון גוש עציון
נושא נוסף הנוגע לפעילות המועצה אליו בו אני מתעניין הוא בית הספר אורות עציון גוש עציון. בית הספר הוקם במהלך מהיר מאד, כאשר התברר בשנה שעברה שתלמידי גוש עציון אינם יכולים ללמוד עוד ב'אורות עציון - אפרת'. נכון לעכשיו, מתקיימים דיונים לגבי המקום בו בית הספר ימוקם בשנה הבאה. באופן עקרוני המועצה מייעדת לבית הספר את המבנה הנבנה בגבעה הצהובה ("בית הספר הרביעי", שנבנה במקור ל'ראשית' אך הם לא מעוניינים בו), אך ברור שהוא לא יהיה מוכן בתחילת השנה, וקשה לדעת מתי בדיוק הוא יהיה מוכן. השאלה היא מה יהיה בינתיים - לשנה הבאה נרשמו לכיתה א' בבית הספר קרוב ל-150 תלמידים.
לשכת תעסוקה בגוש עציון
לפני כחודש, בשיחה עם חבר מהיישוב שכרגע לא מועסק, עלה הנושא של לשכת תעסוקה באזורנו. מסתבר שיש לשכת תעסוקה בקרית ארבע ובירושלים אך לא בגוש עציון. לדברי החבר, החוסר גורם לטרחה רבה לעשרות אנשים בגוש שאינם מועסקים כרגע, ונדרשים לכתת את רגליהם לירושלים או לקריה כדי לחתום בלשכה. פניתי בנושא לראש המועצה. הנושא נמצא עכשיו בטיפולו של מנכ"ל המועצה המסור רועי וולר. כעת בוחנים אפשרות לפתוח לשכת תעסוקה באזור צומת הגוש אך הדברים נמצאים בשלבים ראשוניים. ואני מאחל לכל מי שלא מועסק היום, שימצא מהר עבודה, עוד לפני שתיפתח הלשכה כאן בגוש.
עוד רעיונות?
המסר העיקרי מהפסקה הקודמת היא שבטוח שלכם, יש עוד הרבה רעיונות על דברים שכדאי ואפשר לקדם בגוש או ביישוב בעזרת המועצה. אני אשמח לשמוע את הרהורי לבכם
בברכת חג שמח וכשר
אברהם

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה