יום שישי, 10 בינואר 2014

ארוע מכונן - צעדת הל"ה

הלילה השתתפתי עם חברי מליאה נוספים בצעדת הל"ה, מקיבוץ נתיב הל"ה (המכונה נתיבָל'ה בפי העם) עד למרגלות גבעת הקרב, מתחת למחסום הל"ה (מחסום ג'בע בפי בני דודינו, שיש להם שמות מוזרים למקומות בארץ, למשל לבית החולים הדסה הר הצופים הם קוראים 'הדסה עיסוויה'...).
הארוע אורגן על ידי עובדי המועצה האזורית גוש עציון המסורים, בשיתוף צה"ל ועוד גורמים רבים וטובים. השנה השתתפו בארוע כ-8000 בני נוער (בלטו בנוכחותם: נוער כרמי צור!!!), מעט מבוגרים ואנשי ציבור (בלטו בנוכחותם: השר בנט, ח"כ שולי מועלם, המח"ט ואלוף הפיקוד {שהגיע  לארוע עם שני בנים}, וסמזכ"ל בני עקיבא!!!{כנ"ל, עם שלשה})
הארוע הוא בעיני חוויה חזקה מאד ומרגשת למשתתפים בו, ומעבר לכך הוא נוגע בנקודה שהיא אולי הכי קריטית היום לחיזוק אחיזתנו בארץ - חיבור של הנוער לסיפור של הקשר שלנו לארץ, חיבור לגוש עציון של אז, וגם של היום. המחזה של שעות בהם אלפי בני נוער גולשים ובידיהם פנסים מההר לרחבה שלמרגלות גבעת הקרב, ייחקק בזכרוני, מומלץ בחום (למרות שקר מאד בלילה).

במהלך הלילה, הזדמן לי לשוחח עם כמה אנשים, על כמה נושאים שעל סדר היום, רציתי לשתף אותכם בכך.
ראש המועצה דוידי פרל - על הרישום לכיתות א' השבוע פנה אלי תושב היישוב שהיה מוטרד ממערכת הרישום החדשה לכיתות א באתר המועצה. טענתו הייתה שבאתר חייבים לסמן מספר אפשרויות של בתי ספר, לפי סדר עדיפות ואילו הוא רוצה לשלוח רק לבית ספר אחד, ובכל מקרה לא מוכן שהמועצה תשבץ את ביתו בניגוד לרצונו.
תשובתו של דוידי הייתה שכל ילד יוכל להירשם לבית הספר בו הוריו חפצים, ואין כוונה להכריח אנשים לשלוח את ילדם לבית ספר שאינם רוצים בו. במידת הצורך, תפתחנה כיתות נוספות בבתי הספר להם יהיה ביקוש גבוה (למעט בי"ס ראשית בראש צורים, שגם היום מוגבל לשתי כיתות בלבד)
השר נפתלי בנט בין סחיבת אלונקות (שלש דקות בסך הכל מתוך הליכה של 4 שעות, אבל מברוכ, אני אישית לא סחבתי אפילו שניה...), אינסוף שיחות והצטלמויות עם הנוער, והרצת הפמליה עד צאת נשמתה (כמעט), כבוד השר התפנה גם להחליף איתי כמה מילים. אחרי שדוידי הציג אותי, כמובן שהזמנתי אותו ליישוב, ואגב כך הצעתי שאולי יקים אצלנו אזור תעשייה קטן. ההצעה זכתה לתמיכה נלהבת של סגן ראש המועצה שהציע 'אזור תעשייה גדול, למה קטן'. מכיון שעלה שם יישובנו הקט, ראש המועצה דוידי העלה בפני בנט את הצורך הדחוף בסלילת כביש 'לב-יהודה/עוקף אל-ערוב' שיחליף את הכביש העותומני בו אנחנו נוסעים בכל יום לגוש ולירושלים.
אלוף פיקוד מרכז - ניצן אלון את אלוף הפיקוד שאלתי לגבי הסטטוס של הכביש העוקף, לדבריו הפיקוד הציב אותו בראש סולם העדיפויות, וכרגע זה נמצא בשלב של 'איגום' משאבים ('שנורר' , בשפה קצת פחות מהוקצעת) במשרדי הממשלה השונים - ביטחון, תחבורה,תשתיות.


עוד כמה מילים על ענייני המועצה:
לפני שבוע וחצי אושר תקציב המועצה. מי שמעוניין לראות את התקציב, חוברת התקציב נמצאת אצלי וכל המעוניין מוזמן לעיין בה. כמו כן אושר מינויו המחודש של משה סוויל (נציג תקוע במועצה) לסגן ראש המועצה. לקראת הישיבה הבאה החברים צריכים להשתבץ לועדות השונות של המועצה.


כל טוב לכולם!!
אברהם

תגובה 1:

  1. מעניין שלא התלוננו על כך שברישום לגנים יש חובה לרשום את שמות שני ההורים, גם כאשר יש הורה אחד במשפחה.
    אולי היתה אפשרות רישום כזו?

    השבמחק